Nasze zajęcia przeznaczone są dla dzieci od 6 miesięcy do 2 lat.
Ich skuteczność potwierdzona jest naukowo. Uczestnicy podzieleni są na grupy wiekowe:
- Grupa najmłodsza: niemowlęta i małe dzieci do 18 miesiąca życia.
- Dwulatki: od 18 do 30 miesiąca.
- Starsze dzieci zapraszamy na zajęcia grup przedszkolnych.
Dzieci wchodzą do sali wraz z rodzicem. Udział w zajęciach gwarantuje maluchom wszechstronny rozwój: zapoznają się z bogatym słownikiem muzycznym i są przygotowywane do podjęcia w przyszłości nauki gry na instrumencie. Naszym atutem są małe, kameralne grupy oraz wysoki standard zajęć, według wytycznych The Gordon Institute for Music Learning.
PLAN ZAJĘĆ, REZERWACJA, ZAPISY:
Plan zajęć znajduje się tutaj: Plan zajęć w aplikacji fitssey – rezerwacja .
Rezerwacji miejsca dokonujemy każdorazowo przed zajęciami korzystając z systemu online – dzięki temu elastycznie dostosujesz plan zajęć do swoich potrzeb! Rezerwacja możliwa jest maksymalnie dwa tygodnie naprzód, a bezkosztowe odwołanie zajęć – nie później niż 6 godzin przed ich rozpoczęciem (dotyczy grup popołudniowych; w grupach oznaczone jako „poranne” zajęcia odwołujemy nie później niż godzinę przed ich rozpoczęciem).
Aby zapisać się na zajęcia w trzech prostych krokach:
1. Załóż konto na platformie korzystając linku: https://app.fitssey.com/Allegretto (kliknij: Zapisz się);
2. Dokonaj płatności bezpośrednio w systemie Fitssey – Wasz elektroniczny karnet będzie od razu aktywny!
3. Rezerwuj zajęcia w aplikacji Fitssey w Twoim telefonie lub w przeglądarce internetowej.
W razie jakichkolwiek pytań pozostajemy do Twojej dyspozycji.
Dlaczego warto, żeby Twoje dziecko uczestniczyło w zajęciach?
Rozwijamy zdolności, czyli predyspozycje muzyczne dziecka
Program uwzględnia wyniki licznych badań naukowych dotyczących rozwoju mózgu
Plan zajęć tworzymy indywidualnie dla każdej grupy, pod kątem możliwości i szczególnych uzdolnień uczestników
Prowadzimy je z humorem – nie można się na nich nudzić!
Zajęcia prowadzą nauczyciele posiadający duże doświadczenie w pracy z dziećmi
Tworzymy unikalną atmosferę, gdzie dziecko i opiekun mogą budować relację, spędzając czas wspólnie
Zobacz, jak uczymy
- Dzieci do 6 miesięcy słuchają specjalnie dobranych śpiewanek i rytmiczanek wykonywanych przez nauczyciela bez słów. Zanurzamy dzieci m.in. w muzyce klasycznej, jazzowej, etnicznej – im bardziej różnorodne są muzyczne doświadczenia dziecka – tym bogatszy będzie później jego muzyczny słownik! Warto pamiętać, że możemy umuzykalniać dzieci nawet już w okresie prenatalnym – potwierdzono naukowo, że dzieci słyszą już od około 20 tygodnia życia płodowego. To właśnie w tym najwcześniejszym etapie życia dziecko może nauczyć się tak wiele, jak w żadnym innym okresie życia – związane jest to z plastycznością mózgu. Nasze zajęcia rozwijają połączenia neuronalne. Nie jest to formalna nauka – lecz zanurzenie w muzyce, tzw immersja – jak przy nauce języka obcego w naturalnym środowisku.
- Na zajęciach grupy 6-18 miesięcy w dalszym ciągu zanurzamy dzieci w pełnowartościowej, różnorodnej muzyce. Używamy zwiewnych chusteczek, piłeczek, baniek mydlanych i innych kolorowych pomocy. Muzyka śpiewana jest wyłącznie na żywo. Kierujemy się zasadą: Jeśli chcemy, aby dziecko nauczyło się śpiewać, musimy sami dużo mu śpiewać, niekoniecznie wymagając, by śpiewało razem z nami. Wzbogacamy tym samym słownik słuchowy dziecka i rozwijamy jego zdolności i połączenia nerwowe.
Zobacz, dlaczego śpiewamy bez słów! [krótki film]
- Dzieci w wieku 2 lat także słuchają specjalnie dobranych śpiewanek i rytmiczanek wykonywanych przez nauczyciela, z wykorzystaniem atrakcyjnych i kolorowych pomocy. Zaczynają też same reagować na muzykę, wchodzić z nami muzyczny dialog, naśladować, tworzyć i improwizować. Na tym etapie życia dzieci uczą się chodzić i mówić, nawiązują już pierwsze relacje z rówieśnikami. Jeżeli pragniemy umuzykalniać dziecko – jest to tzw. ostatni dzwonek, żeby zgodnie z najnowszą wiedzą z zakresu neurobiologii, skupić się na rozwijaniu samych zdolności muzycznych. Starsze dzieci będą pragnęły już animowanej zabawy, piosenek ze słowami, instrumentów muzycznych i na tym będą skupiać swoją uwagę. Tymczasem gotowość do (świadomego muzycznie) uczestnictwa w tego typu aktywności nie jest wrodzona! Aby dziecko, jako przedszkolak, było gotowe do udziału w kierowanej, ustrukturowanej zabawie muzycznej bez straty dla jego muzycznego potencjału – powinno najpierw, na wczesnym etapie życia, osłuchać się z samą muzyką. Muzyką śpiewaną na żywo, bezpośrednio do dziecka, nie z nagrania. Muzyką, wykonywaną najczęściej bez słów i bez poleceń – to tzw. nieustrukturowane, nieformalne kierowanie muzyczną edukacją maluszka. Pominięcie tego etapu spowoduje szkody w rozwoju muzycznym dziecka. To właśnie dlatego mamy intuicyjnie nucą dzieciom mruczanki, kołysanki i rytmiczanki!
Po ukończeniu 30 miesięcy zapraszamy dzieci do udziału w bardziej zaawansowanych muzycznych aktywnościach podczas zajęć w grupach przedszkolnych!
Dzieci które ukończą 5 lat (lub nawet 4,5 roku – jeśli wcześniej przez dłuższy czas brały udział w naszych zajęciach dla najmłodszych) zaprosimy do przygody z nauką gry na instrumencie w naszych Zerówkach Muzycznych ALLEGRETTO !
Wszystkie nasze zajęcia rozwijające zdolności muzyczne prowadzone są w oparciu o teorię uczenia się muzyki autorstwa Edwina Eliasa Gordona.
Muzyka do słuchania w domu: