SZKOŁA MUZYCZNA ALLEGRETTO
Zajęcia prowadzone są w oparciu o teorię uczenia się muzyki autorstwa Edwina Eliasa Gordona.
Jeśli pragną Państwo, by dziecko uczestniczyło w zajęciach naszej szkoły muzycznej – najpierw wraz z dzieckiem wybierzemy instrument z 3 dostępnych:
- Pianino: więcej szczegółów
Korzystamy z koncepcji i badań naukowych prof., Edwina Eliasa Gordona, autora innowacyjnej teorii uczenia się muzyki. Stawiamy na swobodę w graniu, rozwój zdolności muzycznych, kreatywności, oraz naukę improwizacji. Nasze zajęcia pomagają dzieciom i młodzieży nauczyć się audiacji, czyli lepszego rozumienia i wyobrażenia muzyki. Co to oznacza? Dzieci nie zajmują się (jak w tradycyjnych szkołach muzycznych) tylko odczytywaniem melodii z nut, co często prowadzi do zniechęcenia i frustracji – zamiast tego GRAJĄ i muzykują. I to już od pierwszej lekcji!
Korzystamy z metody Music Moves for Piano, autorstwa Marylin Lowe. Na zajęciach z najmłodszymi wykorzystujemy muzyczne gry: Keyboard Games. Dzieci mają okazję grać zarówno indywidualnie, jak i zespołowo – i to już od pierwszych zajęć! Bardzo wzbogaca to ich muzyczne umiejętności – specjalnie opracowane zajęcia grupowe dają dzieciom nawet więcej niż indywidualne. Granie w duecie uczy utrzymania równego tempa, a dzieci korzystają, ucząc się od siebie nawzajem.
- Skrzypce: więcej szczegółów
Co jest ważne, gdy uczymy dziecko gry na skrzypcach?
- By muzyka sprawiała mu przyjemność
- By mogło się w niej zanurzyć, wsłuchując w harmonijne brzmienie
- By czuło, że samo tworzy coś, co ma muzyczny sens
- By uczyło się przez zabawę i mogło się rozwijać.
Dlatego wszystkie dzieci uczymy indywidualnie oraz w małych grupach 3–6 osób. Dzieci grają zespołowo i uczą się od siebie nawzajem. Jednocześnie mają kontakt z nauczycielem na każdych zajęciach. Nauka gry na instrumencie przeplatana jest ćwiczeniami ogólnomuzycznymi.
Nauczyciel ma do dyspozycji salę z dywanem, gdzie dzieci mają możliwość ruchu i swobodnej ekspresji całym ciałem. Pomoce dostosowane są do wieku dziecka (kolorowe chustki, piłeczki, bańki mydlane, małe instrumenty).
Nie prowadzimy żmudnych ćwiczeń. Nie zniechęcamy dziecka do muzyki, ale sprawiamy, że zajęcia stają się przygodą. Dzieci śpiewają, poruszają się do muzyki w swobodny sposób. Grają na początku rzeczy bardzo proste, ale zawsze mające muzyczny sens, by czuły, że już potrafią same zagrać, stworzyć muzykę.
- Wiolonczela : więcej szczegółów
W naszej szkole korzystamy z innowacyjnej metody opartej o badania naukowe prof. Edwina Gordona. Stawiamy na swobodę w graniu, rozwój zdolności muzycznych, kreatywności oraz naukę improwizacji. Zajęcia pomagają dzieciom i młodzieży nauczyć się audiacji, czyli lepszego rozumienia i wyobrażenia muzyki. Co to oznacza? Dzieci nie zajmują się (jak w tradycyjnych szkołach muzycznych) tylko odczytywaniem melodii z nut, co często prowadzi do zniechęcenia i frustracji, zamiast tego GRAJĄ i muzykują. I to już od pierwszej lekcji!
Mają okazję grać zarówno indywidualnie, jak i zespołowo. Ogromnie wzbogaca to ich muzyczne umiejętności – te specjalnie opracowane zajęcia grupowe dają dzieciom nawet więcej niż indywidualne. Granie w duecie uczy utrzymania równego tempa, a dzieci korzystają, ucząc się od siebie.
Czy dziecko powinno posiadać instrument?
W pierwszych miesiącach nie jest to konieczne – czekamy, aż dziecko będzie umiało poprawnie ułożyć rękę na instrumencie bez pomocy nauczyciela. Zalecamy zakup lub wypożyczenie instrumentu nie później niż w drugim semestrze nauki (dziecko, które ma częsty kontakt z instrumentem, szybciej robi postępy). Instrument wypożyczysz na stronach: wypozyczelutnicze.pl lub sobecka.com, natomiast w kwestii zakupu instrumentu chętnie pomoże Wasz nauczyciel.
Poniżej przedstawiamy jak wygląda proces rekrutacji: