Szkoła muzyczna

SZKOŁA MUZYCZNA ALLEGRETTO

Zajęcia prowadzone są w oparciu o teorię uczenia się muzyki autorstwa Edwina Eliasa Gordona.

Jeśli pragną Państwo, by dziecko uczestniczyło w zajęciach naszej szkoły muzycznej – najpierw wraz z dzieckiem wybierzemy instrument z 3 dostępnych:

Korzystamy z koncepcji i badań naukowych prof., Edwina Eliasa Gordona, autora innowacyjnej teorii uczenia się muzyki. Stawiamy na swobodę w graniu, rozwój zdolności muzycznych, kreatywności, oraz naukę improwizacji. Nasze zajęcia pomagają dzieciom i młodzieży nauczyć się audiacji, czyli lepszego rozumienia i wyobrażenia muzyki. Co to oznacza? Dzieci nie zajmują się (jak w tradycyjnych szkołach muzycznych) tylko odczytywaniem melodii z nut, co często prowadzi do zniechęcenia i frustracji – zamiast tego GRAJĄ i muzykują. I to już od pierwszej lekcji!

Korzystamy z metody Music Moves for Piano, autorstwa Marylin Lowe. Na zajęciach z najmłodszymi wykorzystujemy muzyczne gry: Keyboard Games. Dzieci mają okazję grać zarówno indywidualnie, jak i zespołowo – i to już od pierwszych zajęć! Bardzo wzbogaca to ich muzyczne umiejętności –  specjalnie opracowane zajęcia grupowe dają dzieciom nawet więcej niż indywidualne. Granie w duecie uczy utrzymania równego tempa, a dzieci korzystają, ucząc się od siebie nawzajem.

Co jest ważne, gdy uczymy dziecko gry na skrzypcach?

  • By muzyka sprawiała mu przyjemność
  • By mogło się w niej zanurzyć, wsłuchując w harmonijne brzmienie
  • By czuło, że samo tworzy coś, co ma muzyczny sens
  • By uczyło się przez zabawę i mogło się rozwijać.

Dlatego wszystkie dzieci uczymy indywidualnie oraz w małych grupach 3–6 osób. Dzieci grają zespołowo i uczą się od siebie nawzajem. Jednocześnie mają kontakt z nauczycielem na każdych zajęciach. Nauka gry na instrumencie przeplatana jest ćwiczeniami ogólnomuzycznymi.

Nauczyciel ma do dyspozycji salę z dywanem, gdzie dzieci mają możliwość ruchu i swobodnej ekspresji całym ciałem. Pomoce dostosowane są do wieku dziecka (kolorowe chustki, piłeczki, bańki mydlane, małe instrumenty).

Nie prowadzimy żmudnych ćwiczeń. Nie zniechęcamy dziecka do muzyki, ale sprawiamy, że zajęcia stają się przygodą. Dzieci śpiewają, poruszają się do muzyki w swobodny sposób. Grają na początku rzeczy bardzo proste, ale zawsze mające muzyczny sens, by czuły, że już potrafią same zagrać, stworzyć muzykę.

W naszej szkole korzystamy z innowacyjnej metody opartej o badania naukowe prof. Edwina Gordona. Stawiamy na swobodę w graniu, rozwój zdolności muzycznych, kreatywności oraz naukę improwizacji. Zajęcia pomagają dzieciom i młodzieży nauczyć się audiacji, czyli lepszego rozumienia i wyobrażenia muzyki. Co to oznacza? Dzieci nie zajmują się (jak w tradycyjnych szkołach muzycznych) tylko odczytywaniem melodii z nut, co często prowadzi do zniechęcenia i frustracji,  zamiast tego GRAJĄ i muzykują. I to już od pierwszej lekcji!

Mają okazję grać zarówno indywidualnie, jak i zespołowo. Ogromnie wzbogaca to ich muzyczne umiejętności – te specjalnie opracowane zajęcia grupowe dają dzieciom nawet więcej niż indywidualne. Granie w duecie uczy utrzymania równego tempa, a dzieci korzystają, ucząc się od siebie.

 

 

Czy dziecko powinno posiadać instrument?

W pierwszych miesiącach nie jest to konieczne – czekamy, aż dziecko będzie umiało poprawnie ułożyć rękę na instrumencie bez pomocy nauczyciela. Zalecamy zakup lub wypożyczenie instrumentu nie później niż w drugim semestrze nauki (dziecko, które ma częsty kontakt z instrumentem, szybciej robi postępy). Instrument wypożyczysz na stronach: wypozyczelutnicze.pl lub sobecka.com, natomiast w kwestii zakupu instrumentu chętnie pomoże Wasz nauczyciel.

Poniżej przedstawiamy jak wygląda proces  rekrutacji:

1
Etap
Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszeniowego poniżej.
2
Etap
Serdecznie zapraszamy na indywidualne spotkanie rodziców i dzieci z kadrą szkoły.
3
Etap
Proponujemy cykl 2-3 próbnych zajęć (terminy do ustalenia).
4
Etap
Wspólnie z dzieckiem i rodzicami wybieramy najlepszy dla dziecka instrument.
5
Etap
Ustalamy dogodne terminy zajęć indywidualnych i grupowych.

Dlaczego warto, żeby Twoje dziecko uczestniczyło w zajęciach?

Nastawione są na rozwijanie zdolności, czyli predyspozycji muzycznych dziecka

Pomagają dzieciom rozwijać i kształcić słuch muzyczny

Budują umiejętności poprzez śpiew, improwizację i ruch ciała

Pobudzają kreatywność – dzieci tworzą własną muzykę

W mierzalny sposób rozwijają zdolności muzyczne dziecka

Są prowadzone z humorem – nie można się na nich nudzić!

Prowadzone są przez nauczyciela posiadającego ogromne doświadczenie w pracy z dziećmi

Zaprojektowane z uwzględnieniem wyników licznych badań

Zobacz, jak uczymy

Zajęcia składają się z:

  • Części umuzykalniającej, podczas której dzieci śpiewają piosenki, poruszają się w ich rytm. Uczą się rozumieć rytm nie poprzez tradycyjne liczenie, ale poprzez ruch. Słuchają różnorodnych melodii, w oryginalnych rytmach i bogactwie różnych stylów (od muzyki klasycznej, przez folklor rodzimy i innych narodów, aż po jazz. Czerpiąc z tego, wzbogacają własny słownik muzyczny.
  • Pracy z instrumentem. Młodzi adepci sztuki muzycznej grają śpiewane wcześniej piosenki, dowiadują się, jak samodzielnie ułożyć akompaniament do melodii. Grają indywidualnie i w duetach. Ćwiczą technikę instrumentalną. Uczą się komponować. Stają się niezależnymi muzykami!

Obie części lekcji swobodnie się przeplatają, dajemy dzieciom przestrzeń do rozwoju zgodnie z ich potrzebami i możliwościami.

 

Zobacz w jakich etapach przebiega nauka:

 

Harmonogram zajęć w Autorskiej Szkole Muzyki Allegretto

Zajęcia odbywają się w okresie wrzesień–czerwiec, prowadzimy także lekcje w wakacje w miarę chęci i możliwości uczniów.

Dzieci uczęszczają na zajęcia dwa razy w tygodniu: raz w tygodniu odbywa się lekcja indywidualna (nauka gry na wybranym instrumencie) trwająca 35–45 min, w zależności od wieku dziecka; raz w tygodniu zajęcia w małych grupach 3–10 osób (ogólne umuzykalnianie, kształcenie słuchu, oraz grupowa nauka gry na instrumentach).

Chętne dzieci uczęszczają także na zajęcia chóru w ramach Akademii Chóralnej (Projekt Akademia Chóralna – Śpiewająca Polska współfinansowany jest przez Narodowe Forum Muzyki).
Dwa razy do roku dzieci biorą udział w koncercie instrumentalnym, gdzie mogą zaprezentować zdobyte umiejętności.

Cena zajęć

Umowa roczna: 3800 zł + 2x180 zł opłata wakacyjna

Przy 2 ratach: 2 x 2000zł. Przy 4 ratach: 4 x 1050zł. Przy 10 ratach: 429zł (każda kolejna rata). Dodatkowo przy terminowych płatnościach (zgodnie z umową) obowiązuje zniżka.

Karnet miesięczny: Nie dotyczy

Nie ma możliwości wykupienia karnetu miesięcznego, zapisujemy się na rok szkolny

Lekcja próbna: 59zł

Zapisz dziecko na zajęcia online!

Przejdź do formularza

Potrzebujesz dodatkowych informacji? Chętnie odpowiemy na Twoje pytania!

Pozostałe zajęcia, które prowadzimy w Allegretto