Szkoła muzyczna

Zajęcia rozwijające zdolności muzyczne prowadzone są w oparciu o teorię uczenia się muzyki autorstwa Edwina Eliasa Gordona.

Jeśli pragną Państwo, by dziecko uczestniczyło w zajęciach naszej szkoły muzycznej – najpierw wraz z dzieckiem wybierzemy instrument z 4 dostępnych:

Korzystamy z koncepcji i badań naukowych prof., Edwina Eliasa Gordona, autora innowacyjnej teorii uczenia się muzyki. Stawiamy na swobodę w graniu, rozwój zdolności muzycznych, kreatywności, oraz naukę improwizacji. Nasze zajęcia pomagają dzieciom i młodzieży nauczyć się audiacji, czyli lepszego rozumienia i wyobrażenia muzyki. Co to oznacza? Dzieci nie zajmują się (jak w tradycyjnych szkołach muzycznych) tylko odczytywaniem melodii z nut, co często prowadzi do zniechęcenia i frustracji – zamiast tego GRAJĄ i muzykują. I to już od pierwszej lekcji!

Korzystamy z metody Music Moves for Piano, autorstwa Marylin Lowe. Na zajęciach z najmłodszymi wykorzystujemy muzyczne gry: Keyboard Games. Dzieci mają okazję grać zarówno indywidualnie, jak i zespołowo – i to już od pierwszych zajęć! Bardzo wzbogaca to ich muzyczne umiejętności –  specjalnie opracowane zajęcia grupowe dają dzieciom nawet więcej niż indywidualne. Granie w duecie uczy utrzymania równego tempa, a dzieci korzystają, ucząc się od siebie nawzajem.

Co jest ważne, gdy uczymy dziecko gry na skrzypcach?

  • By muzyka sprawiała mu przyjemność
  • By mogło się w niej zanurzyć, wsłuchując w harmonijne brzmienie
  • By czuło, że samo tworzy coś, co ma muzyczny sens
  • By uczyło się przez zabawę i mogło się rozwijać.

Dlatego wszystkie dzieci uczymy indywidualnie oraz w małych grupach 3–6 osób. Dzieci grają zespołowo i uczą się od siebie nawzajem. Jednocześnie mają kontakt z nauczycielem na każdych zajęciach. Nauka gry na instrumencie przeplatana jest ćwiczeniami ogólnomuzycznymi.

Nauczyciel ma do dyspozycji salę z dywanem, gdzie dzieci mają możliwość ruchu i swobodnej ekspresji całym ciałem. Pomoce dostosowane są do wieku dziecka (kolorowe chustki, piłeczki, bańki mydlane, małe instrumenty).

Nie uczymy nutek i nie prowadzimy żmudnych ćwiczeń. Nie zniechęcamy dziecka do muzyki, ale sprawiamy, że zajęcia stają się przygodą. Dzieci śpiewają, poruszają się do muzyki w swobodny sposób. Grają na początku rzeczy bardzo proste, ale zawsze mające muzyczny sens, by czuły, że już potrafią same zagrać, stworzyć muzykę.

  • Gitara: więcej szczegółów

W naszej szkole korzystamy z innowacyjnej metody opartej o badania naukowe prof. Edwina Gordona. Stawiamy na swobodę w graniu, rozwój zdolności muzycznych, kreatywności oraz naukę improwizacji. Zajęcia pomagają dzieciom i młodzieży nauczyć się audiacji, czyli lepszego rozumienia i wyobrażenia muzyki. Co to oznacza? Dzieci nie zajmują się (jak w tradycyjnych szkołach muzycznych) tylko odczytywaniem melodii z nut, co często prowadzi do zniechęcenia i frustracji,  zamiast tego GRAJĄ i muzykują. I to już od pierwszej lekcji!

Mają okazję grać zarówno indywidualnie, jak i zespołowo. Ogromnie wzbogaca to ich muzyczne umiejętności – te specjalnie opracowane zajęcia grupowe dają dzieciom nawet więcej niż indywidualne. Granie w duecie uczy utrzymania równego tempa, a dzieci korzystają, ucząc się od siebie.

Na naukę gry na wiolonczeli zapraszamy dzieci sześcio-, siedmio- i ośmioletnie.

 

 

Czy dziecko powinno posiadać instrument?

W pierwszych miesiącach nie jest to konieczne – czekamy, aż dziecko będzie umiało poprawnie ułożyć rękę na instrumencie bez pomocy nauczyciela. Zalecamy zakup lub wypożyczenie instrumentu w drugim semestrze nauki (dziecko, które ma częsty kontakt z instrumentem, szybciej robi postępy), a najpóźniej w drugiej klasie.

Rekrutacja na rok szkolny 2019/20 została zakończona.

O ewentualnej rekrutacji uzupełniającej poinformujemy w sierpniu.
Poniżej przedstawiamy jak wygląda proces  rekrutacji:

1
Etap
Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszeniowego poniżej.
2
Etap
Serdecznie zapraszamy na indywidualne spotkanie rodziców i dzieci z kadrą szkoły.
3
Etap
Proponujemy cykl 2-3 próbnych zajęć (terminy do ustalenia).
4
Etap
Wspólnie z dzieckiem i rodzicami wybieramy najlepszy dla dziecka instrument.
5
Etap
Ustalamy dogodne terminy zajęć indywidualnych i grupowych.

Dlaczego warto, żeby Twoje dziecko uczestniczyło w zajęciach?

Nastawione są na rozwijanie zdolności, czyli predyspozycji muzycznych dziecka

Pomagają dzieciom rozwijać i kształcić słuch muzyczny

Budują umiejętności poprzez śpiew, improwizację i ruch ciała

Pobudzają kreatywność – dzieci tworzą własną muzykę

W mierzalny sposób rozwijają zdolności muzyczne dziecka

Są prowadzone z humorem – nie można się na nich nudzić!

Prowadzone są przez nauczyciela posiadającego ogromne doświadczenie w pracy z dziećmi

Zaprojektowane z uwzględnieniem wyników licznych badań

Zobacz, jak uczymy

Zajęcia składają się z:

  • Części umuzykalniającej, podczas której dzieci śpiewają piosenki, poruszają się w ich rytm. Uczą się rozumieć rytm nie poprzez tradycyjne liczenie, ale poprzez ruch. Słuchają różnorodnych melodii, w oryginalnych rytmach i bogactwie różnych stylów (od muzyki klasycznej, przez folklor rodzimy i innych narodów, aż po jazz. Czerpiąc z tego, wzbogacają własny słownik muzyczny.
  • Pracy z instrumentem. Młodzi adepci sztuki muzycznej grają śpiewane wcześniej piosenki, dowiadują się, jak samodzielnie ułożyć akompaniament do melodii. Grają indywidualnie i w duetach. Ćwiczą technikę instrumentalną. Uczą się komponować. Stają się niezależnymi muzykami!

Obie części lekcji swobodnie się przeplatają, dajemy dzieciom przestrzeń do rozwoju zgodnie z ich potrzebami i możliwościami.

 

Harmonogram zajęć w Autorskiej Szkole Muzyki Allegretto

Zajęcia odbywają się w okresie wrzesień–czerwiec, prowadzimy także lekcje w wakacje w miarę chęci i możliwości uczniów. Dzieci uczęszczają na zajęcia dwa razy w tygodniu: raz w tygodniu odbywa się lekcja indywidualna (nauka gry na wybranym instrumencie) trwająca 35–45 min, w zależności od wieku dziecka; raz w tygodniu zajęcia w małych grupach 3–6 osób (ogólne umuzykalnianie, kształcenie słuchu, oraz grupowa nauka gry na instrumentach). Chętne dzieci uczęszczają także na zajęcia chóru w ramach Akademii Chóralnej (Projekt Akademia Chóralna – Śpiewająca Polska współfinansowany jest przez Narodowe Forum Muzyki).
Dwa razy do roku dzieci biorą udział w koncercie instrumentalnym, gdzie mogą zaprezentować zdobyte umiejętności.

Cena zajęć

Umowa roczna: 2 900 zł rocznie + wpisowe 290 zł (wpłata jednorazowa)

Przy 2 ratach: 2 x 1450zł. Przy 4 ratach: 4 x 725zł. Przy 10 ratach: 299zł ( każda kolejna rata) . Dla osób uczących się u nas kolejny rok opłata wpisowa na nowy rok szkolny jest niższa i wynosi 210zł. Dodatkowo przy terminowych płatnościach (do 5. każdego miesiąca) obowiązuje zniżka o łącznej wartości do 200zł.

Karnet miesięczny: Nie dotyczy

Nie ma możliwości wykupienia karnetu miesięcznego, zapisujemy się na rok szkolny

Lekcja próbna: 40zł

Zapisz dziecko na zajęcia online!

Przejdź do formularza

Potrzebujesz dodatkowych informacji? Chętnie odpowiemy na Twoje pytania!

Pozostałe zajęcia, które prowadzimy w Allegretto