Najczęściej zadawane pytania (FAQ)

Zachęcam do zapoznania się z odpowiedziami na najpopularniejsze pytania. Jeżeli nie znajdziesz tutaj informacji dla siebie, proszę o kontakt mailowy lub telefoniczny.

  1. Dlaczego ALLEGRETTO, a nie tradycyjna szkoła muzyczna?
    W swojej pracy wielokrotnie słyszałam o dzieciach, które wychodziły rozczarowane z zajęć w tradycyjnej szkole muzycznej. Pragnęły od razu grać i muzykować. Zamiast tego musiały wiele godzin ćwiczyć i mozolnie pisać nuty, nie widziały żadnych efektów. W ALLEGRETTO gwarantujemy rzetelne i poparte naukowo badanie zdolności muzycznych, pracę z dzieckiem nie według sztywnego programu, ale zgodnie z jego potrzebami, możliwościami i poziomem zdolności, naukę rytmu poprzez ruch, możliwość grania całych piosenek – już od pierwszych zajęć, i to nie mechanicznie, ale ze zrozumieniem. Oferujemy także naukę improwizacji wokalnej i instrumentalnej, poznawanie różnorodnej muzyki: od klasycznej, poprzez jazzową, ludową, aż do muzyki etnicznej różnych narodów!
  2. Z jakich metod korzysta ALLEGRETTO?
    Opieramy się głównie na koncepcji prof. Edwina Eliasa Gordona (Model Language Learning) – ze względu na jej skuteczność, a także rzetelność popartą kilkudziesięcioletnimi badaniami naukowymi. Nauka gry na pianinie prowadzona jest metodą Music Moves for Piano autorstwa Marilyn Lowe. Ponadto korzystamy z instrumentarium Carla Orffa, metody gimnastyki twórczej Rudolfa Labana, nieobca jest nam także pedagogika Marii Montessori oraz nowatorska metoda wspierania postępów ucznia, nazwana ocenianiem kształtującym. Interesuje nas niedyrektywne, bliskościowe podejście do dziecka – pragniemy empatycznego kontaktu i komunikacji z dzieckiem w tzw. nurcie NVC. Nasza kadra pedagogiczna stale się dokształca, uczestnicząc w seminariach, warsztatach i konferencjach nie tylko ogólnopolskich, ale także międzynarodowych.
  3. Co wyróżnia koncepcję Edwina E. Gordona spośród innych metod uczenia muzyki?
    W koncepcji prof. Gordona największy nacisk położony jest na indywidualizację w pracy z grupą. Gwarantuje to podejście do każdego dziecka w zgodzie z jego predyspozycjami i poziomem zdolności. Rezultatem są najlepsze efekty nauczania oraz radość z tworzenia i wykonywania muzyki. Profesor Gordon zwraca także uwagę na to, jak ważne są rozumienie muzyki, rozwijanie myślenia muzycznego i nauka improwizacji muzycznej. Nasi absolwenci potrafią nie tylko świetnie grać z nut, ale także ze słuchu, w przeróżnych muzycznych stylach!
  4. Czy nie jest za wcześnie, aby uczyć małe dziecko muzyki? Czy coś z tego zapamięta w późniejszych latach?
    Ze względu na plastyczność mózgu dziecka uczy się ono wszystkiego bez najmniejszego wysiłku. To właśnie teraz, i tylko teraz, jest czas, aby rozwinąć jego zdolności muzyczne, na rozwój umiejętności przyjdzie czas później. Efektem naszych zajęć są setki tysięcy nowych połączeń między komórkami mózgu dziecka, co w trakcie późniejszej edukacji z pewnością przyniesie korzyści. Połączenia te pozostaną dziecku na lata, nie pozostając bez wpływu na możliwości intelektualne w dalszym życiu.
  5. Po czym poznać, że moje dziecko przejawia talent muzyczny?
    Każde dziecko może nauczyć się śpiewać, tak jak każde może nauczyć się mówić (nie mówimy tu oczywiście o wyjątkach związanych z dysfunkcją aparatu słuchu). Jest jednak parę rzeczy, na które możemy zwrócić uwagę, jeśli interesuje nas ten temat. Jeżeli dziecko czysto śpiewa, porusza się rytmicznie do muzyki, a może nawet próbuje zagrać na instrumencie fragmenty zasłyszanych melodii, z pewnością ma wysoki poziom muzycznych umiejętności, a co się z tym wiąże, wysoki poziom zdolności muzycznych. Nie działa to jednak w drugą stronę: nie wiadomo, czy dziecko, które nie przejawia wysokich umiejętności, nie ma przypadkiem ukrytego talentu… Można to jednak zbadać za pomocą odpowiedniego zestawu testów.
  6. Czy na zajęcia może przyjść każdy? Moja córka zupełnie nie potrafi śpiewać…
    Oczywiście, że tak. Jesteśmy od tego, by nauczyć dziecko śpiewać, a nie wymagać, żeby już śpiewało. Nie prowadzimy selekcji. Potrafimy nauczyć każdego, kto tego chce.
  7. Mam dwójkę dzieci: trzy i pięć lat. Chciałabym, aby uczestniczyły w zajęciach razem. Czy to możliwe?
    Oczywiście. Ramy wiekowe, podane w opisie zajęć, są jedynie orientacyjne. Dzieci bardzo dużo uczą się od siebie, nawet więcej niż od dorosłych. Młodsze dzieci w nieco starszej grupie na pewno skorzystają. Starsze także mogą uczestniczyć w zajęciach młodszej grupy, to kwestia uzgodnienia. W tym konkretnym przypadku, ze względu na młodsze dziecko, doradzałabym, aby rodzeństwo uczestniczyło w zajęciach dla dzieci z rodzicami (np. czterolatki).
  8. Jak liczne są grupy zajęciowe?
    Zajęcia dla dzieci prowadzone są w grupach 4–10 osób, gdyż chcemy pracować z każdym dzieckiem, uwzględniając jego potrzeby i zdolności. Zajęcia z nauki gry na instrumentach są prowadzone zarówno indywidualnie, jak i w małej grupie (3–5 osób), co uczy dzieci gry zespołowej, pozwala też na wymianę doświadczeń. Już w pierwszym roku nauki gry na pianinie dzieci są w stanie grać np. duety jazzowe. Uczniowie naszej szkoły muzycznej spotykają się też w liczniejszym gronie by wspólnie muzykować, improwizować i śpiewać z podziałem na głosy.
  9. Czy można zapisać dziecko na pojedyncze zajęcia?
    Nie. Program zajęć jest opracowywany jako cykl – osobno dla każdej grupy, według potrzeb i zdolności każdego uczestniczącego w nich malucha, tak aby maksymalnie rozwinąć jego potencjał. Można więc, w zależności od typu zajęć, zapisać się na trzymiesięczny cykl (12 zajęć) lub podpisać umowę na rok szkolny. Istnieje natomiast możliwość zapisania się na lekcję próbną. Koszt lekcji próbnej wynosi 40 zł (dotyczy dzieci, których rodzice nie zdecydują się podpisać umowy po skończonych zajęciach). W przypadku dzieci, których rodzice zdecydują się zapisać je na zajęcia, lekcja próbna zostanie rozliczona w umowie (lekcja zostanie wliczona w umowę, a  koszt cyklu zajęć zostanie pomniejszony o 40 zł).
  10. Co się dzieje w przypadku nieobecności dziecka na zajęciach?
    W przypadku nieobecności na zajęciach grupowych istnieje możliwość ich odrobienia z inną grupą w tej samej/podobnej kategorii wiekowej po wcześniejszym umówieniu.
    W przypadku nieobecności na zajęciach indywidualnych będzie możliwość przełożenia ich na inny termin.
    Zajęcia odrabiamy tylko do końca miesiąca następującego po tym, gdy dziecko było nieobecne – np. jeśli dziecko było nieobecne 12 kwietnia, zajęcia można odrobić w wybranym przez siebie terminie, nie później jednak niż do końca maja. Nieobecność musi być zgłoszona przynajmniej dzień wcześniej.
  11. Ile zajęć jest w miesiącu? Co w przypadku, gdy jakieś nie odbędą się z powodu święta państwowego lub np. choroby nauczyciela?
    Cykl zajęć muzycznych dla młodszych dzieci obejmuje 12 spotkań w ciągu 3 miesięcy. Cykl zajęć dla dzieci starszych (od 4 roku życia) obejmuje 35 zajęć rocznie (lub 35 zajęć indywidualnych + 35 zajęć grupowych w przypadku szkoły muzycznej). Jeżeli zajęcia się nie odbędą, zostaną one po uzgodnieniu przełożone na inny termin.
  12. W jaki sposób dokonuje się płatności?
    Uprzejmie prosimy o dokonywanie płatności przed zajęciami, wyłącznie na konto bankowe:

Autorska Szkoła Muzyki ALLEGRETTO Urszula Polak

54-239 Wrocław, ul. Potockiego 24

Nr rachunku: 09 1050 1575 1000 0091 3723 8854

Wpłata powinna nastąpić przed pierwszymi zajęciami w danym miesiącu.

 

Jeżeli chcesz skorzystać z oferty naszych zajęć i rozwinąć zdolności swojego dziecka, zapisz się już teraz. Nie czekaj – liczba miejsc ograniczona!

 

* Zapraszamy do zapoznania się z aktualnym planem zajęć w naszej szkole:

Zajęcia umuzykalniające

Przedszkolaki

Zerówka muzyczna

Szkoła muzyczna

 

* Z uwagi na ograniczoną liczebność grup zarezerwuj dogodny termin zajęć już teraz:

Formularz zapisów na zajęcia 

Formularz zapisów do szkoły muzycznej

 

Jeżeli podane terminy nie spełniły Państwa oczekiwań, proszę o kontakt e-mailowy bądź telefoniczny: 600441763.