Co jest ważne, gdy uczymy dziecko gry na instrumencie?

By muzyka sprawiała mu przyjemność, by mogło się w niej zanurzyć, wsłuchując w harmonijne brzmienie. By czuło, że samo tworzy coś, co ma muzyczny sens. By uczyło się przez zabawę i mogło się rozwijać.

Dlatego uczymy w małych grupach, 3–6 osób. Dzieci mają możliwość grania zespołowego i uczenia się od siebie nawzajem. Jednocześnie mają indywidualny kontakt z nauczycielem na każdych zajęciach. Nauka gry na instrumencie przeplatana jest ćwiczeniami ogólnomuzycznymi.

Nauczyciel ma do dyspozycji salę z dywanem, gdzie dzieci mają swobodę ruchu i ekspresji całym ciałem. Pomoce dostosowane są do wieku dziecka (kolorowe chustki, piłeczki, bańki mydlane, małe instrumenty).

Nie uczymy nutek i nie prowadzimy żmudnych ćwiczeń. Nie zniechęcamy dziecka do muzyki, ale sprawiamy, że staje się ona niezapomnianą przygodą. Dzieci rozwijają swoje muzyczne zdolności, śpiewają, poruszają się do muzyki w swobodny sposób. Grają na początku rzeczy bardzo proste, ale zawsze mające muzyczny sens, by czuły, że już potrafią same zagrać, stworzyć muzykę.